dinsdag 2 juli 2013

Westfjorden en hotpot.

VRIJDAG 28 JUNI.
Na het ontbijt kijkt Rolf naar mijn fotocamera. Er zit een stofje op de spiegel. (Nu dus niet meer). Ik rij weg 72 af en drink bij een 'rustplaats' op de 1 (de ringweg van IJsland ) koffie. Er is zojuist en bus Nederlanders gestopt om te lunchen. We maken een praatje en mijn campertje wordt bewonderd en geprezen. Niet iedereen heeft het naar de zin in het gezelschap.....en ja, ik heb nog een plekje vrij....
Dan rij ik de 86 op en de Westfjorden in. De weg verandert weer in een grindweg maar de uitzichten zijn prachtig. Stop bij een kerkje om te lunchen. Een broedende scholekster toont me trots haar 2 eieren en neemt dan snel haar plekje weer in. Het begint te regenen. Het weggetje dat regelmatig 12% stijgt en daalt wordt glibberig. Schiet dus niet zo haard op. Maar het is er o zo prachtig! De camping in Holmavik staat me niet aan, bovendien is er dit weekeinde feest. Door naar Drangsvik. Ook deze kleine camping is met 7 caravans en vouwwagens vol. Maar op een weitje ervoor is nog een mooi plekje. Ga in het dorpje eerst nog de auto en de fiets schoonspuiten. Kom langs een 'hotpot' en kom daarin een half uurtje bij. Een oudere vrouw uit Reykjavik (ook in de pot)
vertelt me dat ik in het paradijs van IJsland ben....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten