donderdag 25 juli 2013

Met het bootje....

MAANDAG 22 JULI.
mijn vrije plekje
De zon schijnt wanneer ik opsta. De Canadezen vertrekken. Ik heb nog niet genoeg van dit prachtige, weliswaar toeristische, plekje van IJsland. Gisteren heb ik getwijfeld, met een bootje op het meer of niet. Is duur en je zit er met 25 mensen opgepropt in. Met een zodiac is het nog duurder en ook daar word je met 10 mensen ingepropt. Ik wil sowieso vertrekken, heb behoefte aan een lekkere douche.....


Rij terug naar Fjallsjokullsarlon. Er zijn niet zoveel gegadigden voor een tocht van 40 min.



met vieren+stuurman in de zodiac
En verder zijn woorden overbodig...je waant je in een andere wereld!

Na deze geweldige ervaring ga ik nog de Kotarjokull bekijken. Dan richting Hoefn.
Er is maar 1 weg en die loopt tussen de gletsjers en de zee. Ik zie talloze gletsjertongen. Bij Lambhus vind ik het welletjes. De camping is sober maar het uitzicht op de gletsjers fantastisch!


        













veilig pak aan.....


          Een Ned. echtpaar maakt een praatje            met me.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten