zondag 14 juli 2013

Reykjavik.

DONDERDAG 11 JULI.
Miezer wanneer ik opsta. Zet de camper op de parkeerplaats bij de camping, trek mijn regenbroek en jas aan en ga op de fiets naar het centrum, 3 km. Het nieuwe muziekgebouw is prachtig met al dat glas.

muziekcentrum Harpa




























De basalten kerk Hallgrimskirkja (zelfde architect als van de kerk in Akureyri, Gudjon Samuelsson) is sober maar mooi, vooral de lichtinval.














Ga inkopen doen en ondertussen schijnt de zon! De terrassen lopen vol.....Bij 12 Tonar koop ik een IJslandse CD van componist Johann Johannsson. (Krijg er een kopje espresso bij).




spontaan optreden..

















Dan fiets ik naar de Perlan (de Parel waar binnen in het gebouw een heuse geyser om de 5 minuten water omhoog spuit. Ik eet er soep en een smörrebröd en fiets dan de heuvel af naar de camping.























Pech de verkeerde kant op. Weer omhoog en terug naar de camper. Ik wil niet nog een nacht op deze drukke camping staan en rij naar het Nationaal park Pingvellir. Een historisch interessant gebied.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten