vrijdag 19 juli 2013

Beetje overmoedig....Landmannalaugar.

DINSDAG 16 JULI.
Dikke wolken maar droog. Rij voorzichtig de camper van het drijfnatte weiland af. Wil toch proberen in Landmannalaugar te komen. Het eerste stuk over weg 26 is geasfalteerd en loopt over een hoogvlakte. Bij Hrauneyjalon vraag ik in een berghut of ik met mijn camper de F weg op kan. (F-wegen zijn alleen voor 4 wheel drive auto's).








" Dat kan",zegt een mevrouw na een blik op mijn camper. Maar wanneer ik de erg slechte grindweg 500 m gevolgd ben hou ik het voor gezien. De weg is echt te slecht. Bovendien begint het hard te regenen.




















 Ik keer om en rij over weg 26( een goede grindweg)weer naar het zuiden. Het is een mooie route met veel kleuren op de bergen. Bij Hella rij ik de camping op. Ziet goed uit maar is erg duur, 2500 Ikr.




Door naar Hvolsvollur. Voor 900 Ikr is het plekje minder mooi maar 's avonds om half negen maakt me dat niet zo veel meer uit. Bovendien ben ik moe....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten