donderdag 25 juli 2013

Vatnajokull

VRIJDAG 19 JULI.


De oude boerderijen hebben zich met plaggen gewapend
tegen de kou en de wind.

Kleindochter Malin is jarig, ze wordt al weer 9! Eerst een sms-je naar de jarige...
Vertrek weer, handig zo'n campertje, je bent zo weg....doe boodschappen en haal wat lekkers bij de koffie (feest vandaag), neus wat rond in een handwerkwinkel en ga bij de toerist-info een film over de uitbarsting van de Oeraefajokull bekijken. Ik kan er voor 200 kr ook op intenet. Lukt niet. Koop de DVD van de uitbarsting.

















 Rij dan door weer een heel bijzonder landschap, Skidarasandur.

























de boven liggende lava dampt nog vanwege
er onderliggende vulkanische activiteit
In Svinafell is een aardig gelegen camping met hutten en dagverblijf. Ook hier stroomt de camping 's avonds vol. Een bus Nederlandse toeristen komt de hutten bezetten. 



Maak praatje, zij vinden zo'n groepsreis geweldig en vinden dat ik dat ook maar moet doen!
 Ik kan hier ook niet op internet. Sms Jorrit maar intussen lost de pc het probleem vanzelf op (resetten). De verbinding is echter slecht.

Vanaf mijn plekje kijk ik uit op de Svinafellsjokull.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten