zondag 7 juli 2013

Storm en nattigheid!

VRIJDAG 5 JULI.
Donkere wolken pakken zich samen....maar het is nog droog. Maak een praatje met Adriana (Duitse die een half jaar alleen door IJsland trekt) en vertrek.












Kom langs een vreemde uitstalling met gebroken vliegtuig, 2 oude vissersschuiten en een klein museum over het redden van drenkelingen. Ook is en een gedenkteken van Amerikaanse soldaten (of die met dat vliegtuig zijn gekomen is me niet helemaal duidelijk).Wel hoor ik bij een kopje koffie dat een boer dat vliegtuig naar boven gesleept heeft.























Na Patreksfjordur is de weg geasfalteerd en dat schiet lekker op. Onderweg zie ik een klein zwembadje+ natuurlijke hotpot en omdat er vanochtend geen douche was neem ik een duik en ga even 'hotpotten'. Ondertussen begint het te hozen.......rij door naar Flokalundur. Daar is een hotel. Voor 500 kr. per uur kan ik er internetten. dat moet dan maar even. Ik eet er soep met brood en drink een warme chocolademelk met slagroom! Helaas valt alle stroom uit....geen internet.




De camping is naast het hotel en ligt mooi! Tot mijn verrassing staat Martin (van de boot) op de camping. We delen onze IJsland ervaringen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten