donderdag 20 juni 2013

Weer op pad.

ZATERDAG 15 JUNI. Wordt gewekt door het zonnetje. Bedoeling is Porshofn. Bij Bakkafjodur verlaat ik weg 85. Er is een camping maar geheel verlaten....Maak wat fotootjes van het leuke haventje en vervolg mijn weg. Het oudste kerkje van Oost-IJsland(1845) moet ik natuurlijk ook bekijken. Maak en praatje met de man van de priester. De priester zelf is bij haar schapen(de echte dan...). Zij leven van het priesterschap en boeren een beetje bij.


De camping van Porshofn ligt achter een loods. Bevalt mij niet.

















 Rij dan door een soort maanlandschap naar het schiereiland Melrakkasletta (Melrakka = poolvos).


In Raufarhofn ligt een leuke kleine camping, goed beschut tegen de wind. Daar mogen helaas geen auto's op !




Steek het schiereiland over en kom in Kopasker.
 Het is inmiddels 18.30 uur. Tijd om een plekje te zoeken.






 Het blijft nu de hele nacht licht. En omdat ik even de benen wil strekken doe ik een rondje dorp. Grappig, op veel plekken in de wei staan aangeklede poppen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten