vrijdag 14 juni 2013

Koud, maar wat een mooi eiland!

Gufufoss
WOENSDAG

12 JUNI. Ik vertrek uit Seydisfjordur. De bedoeling is Borgarfjordur, ongeveer 100 km rijden
.Het eerste stuk moet ik over een pas. Langs een prachtige waterval "Gufufoss" en dan over de bergpas.

Overal ligt nog sneeuw! In Egilsstadir tank ik 'vol' en doe boodschappen. De grindweg gaat geleidelijk over van een berg- naar de prachtige delta, Heradssandur, van de Lagarfljot. Midden op het veen en heide gebied staat een door een windmolentje van elektriciteit voorzien barretje. Er staat een koelkast in met frisdrank. Geld leg je op een open(!) schaal.





 Ik zie eidereenden, regenwulpen, kuifeenden, kleine jagers, een smelleken......en nog veel meer, maar moet erg goed op de weg letten die vol hobbels, kuilen en stenen is. Dan weer een pas over, 700m.hoog, steil maar prachtig!




















 Rij daarna door vulkanische zwarte bergen en kom uiteindelijk bij een geheel verlaten camping. Nog even naar de vogelrots Hafnaholmar, er zijn veel eidereenden en drieteenmeeuwen maar de papegaaiduikers zijn op zee aan het foerageren .Een VW camper komt de camping oprijden. Het iemand die ik ook op de boot gesproken heb, Monique. We kletsen even bij....



Slechts 2 camperbusjes op de camping





Geen opmerkingen:

Een reactie posten