maandag 24 juni 2013

Naar de volgende waterval, de Godafoss.

ZONDAG 27 JUNI.
Weer laat weg, nog steeds ruzie met het slepen van de foto's op mijn blog. Ze verdwijnen dan gewoon...maar ik blijf het proberen.
Het was vanmorgen weer bewolkt maar tegen 12 uur brak de zon door. En dan wordt het uit de wind lekker warm! Vertrekken. Nog een foto van het haventje. De bergen zij nu helemaal zonder wolken!
Over een prima weg 85 rij ik richting Akureyri. Bij de ringweg gekomen sla ik links af naar de Godafoss, een prachtige waterval in de rivier de Skjalfandafljot. In een land met zoveel bergen met smeltende gletsjers moeten er wel veel watervallen zijn. En deze is ook weer geweldig!Wanneer ik wat foto's wil maken zie ik Rolf met zijn statief ook bij de waterval staan. We praten een beetje bij, zij gaan naar de camping in Hrafnagil. Ik ook? leuk, maar eerst wil ik nog naar Grenivik (weg 83).

Grenivik


Dat is een erg mooie route, langs de Eyafjordur. Er is ook een camping...ik twijfel even maar ga dan toch maar naar Hrafnagil. Redelijk grote camping bij sundlaug (zwembad). 1200 Ikr, inclusief toeristenbelasting, stroom en internet..







Geen opmerkingen:

Een reactie posten