vrijdag 14 juni 2013

Eindelijk weer camping met internet!

WOENSDAG 19 JUNI. Het lijkt zo makkelijk ,je gaat naar een hotel, café, Mac of bibliotheek en je beschikt over een internet verbinding. Nu zo eenvoudig is dat niet, hier in IJsland. Maar vandaag is het gelukt op deze camping, Heidarbaer, 20 km t Z.v. Husavik. Wordt dus een lang verhaal.....
















Eerst maar terug naar: DONDERDAG 13 JUNI. Na de douche en het ontbijt eerst de Elfenburcht(Alfaborg) beklimmen. Daar woont "Het verborgen volk".Ik zie de elfen inderdaad niet maar wel een koppel alpen-sneeuwhoenders. Er hangt kabeljauw te drogen op de rekken. En in het kerkje bekijk ik het altaarstuk geschilderd door de bekende IJslandse schilder J.S.Kjarval. Daarna op zoek naar de Papegaaiduikers. Ze zijn er!


 
Op de terugweg roept Monique me. Ze ziet een vreemde eend...een Harlekijn eend! Deze komt alleen op IJsland voor (Van kleinzoon Lars reeg ik de opdracht die toch vooral proberen te fotograferen!)





Lavastrand
 Intussen ben ik laat vertrokken. En moet dezelfde weg terug tot Egilsstadir.


Daarna kies ik weg 917.











Steile klim, staat er op de toegangsborden. Ok, dat heb ik geweten. 14 % omhoog over 2,5 km. Dat is te doen. Maar dat die weg tussen sneeuwbergen, langs ravijnen, door de nevel, enz, loopt stond er niet bij. Wanneer ik dan ook nog over sneeuw moet rijden krijg ik het toch wel een beetje benauwd.









 Ben blij dat ik veilig beneden kom.......(Later hoor ik dat dit de hoogste pas in IJsland is en de 'spookweg' wordt genoemd)

In Vopnafjordur zoek ik een camping.' Bij het tankstation spuit ik de auto en de fiets schoon. Daarna moet ik even bijkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten