zondag 23 juni 2013

Husavik

VRIJDAG 21 JUNI.
Ben pas rond 12 uur vertrokken. Husavik is maar 20 km. noordwaarts. Stadscamping van waaruit ik alles met de fiets kan bekijken. Rij nog een stuk langs de kust van Tjoernes. Ergens moet een strandje zijn waar de fossielen voor het oprapen liggen. Wanneer de weg weer omhoog loopt rij ik en zijweggetje in en kom bij een klein museum. De 'conservator' werkt in de tuin. Hij wil me wel alles laten zien. Maar het zonnetje schijnt en ik wil naar de fossielen. Bovendien heb ik onlangs een dergelijk museum bewonderd. "This is different", zegt hij, maar hij wijst me de weg nadat hij vertelt heeft dat hij het houten beeld van de vrouw zelf gesneden heeft uit aangespoeld wrakhout. Wanneer ik een foto wil maken gaat hij er trots naast staan!



De fossielen liggen er inderdaad. Het gesteente eromheen is erg poreus. Een foto volstaat. Nadat de camper netjes op de camping staat fiets ik door het stadje





.Doe boodschappen en bekijk de kerk. Morgen ook nog mooi weer zeggen ze bij de "Whale Watching".Dat doe ik dus morgen! 's Avonds koelt het sterk af. Om 23.45 wanneer ik naar bed ga verdwijnt de zon achter de berg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten