dinsdag 25 juni 2013

Akureyri.

MAANDAG 24 JUNI.
's Ochtends lekker in het zonnetje zitten, lezen, koffie drinken met Rolf en Margrit. Zij nemen een lava-broodje mee. Soort roggebrood met peperkoek door elkaar (oorspronkelijk) gebakken in de warme lava. En ik zie weer een harlekijn eend op de Eyjafjardara. Na de lunch naar Akureyri. De op een na grootste stad van IJsland. Ik wandel door de winkelstraat en bekijk de ,in mijn ogen foeilelijke, kerk. Het is de trots van Akureyri, gebouwd in1940, ontwerp Gudjon Samuelsson. De gebrandschilderde ramen stellen in een soort stripverhaal taferelen uit de IJslandse geschiedenis  en het leven van Christus voor. Een zangeres is samen met de organist aan het oefenen. Luister een poosje want dat vind ik wel mooi!                                  





Dan tanken en boodschappen doen. Daarna rij ik de 82 op richting Dalvik. Mooie route. De bergen worden steeds witter van




de sneeuw. De camping in Dalvik is bij het zwembad en de sportterreinen, aan de rand van het dorp. Het terrein is erg drassig. Als ik me ga melden (bij het zwembad) mag ik vanwege de nattigheid er gratis staan. 's Avonds fiets ik nog even naar het haventje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten