maandag 12 augustus 2013

De nachtboot naar Travermuende.



Netjes in de rij....

Malmö:Turning Torso ontworpen door
Santiago Calatrava.

VRIJDAG 9 AUGUSTUS.Gelukkig schijnt de zon weer. Pak op mijn gemakje in, zeg de beheerder gedag en rij de E4 op richting Malmö. Bij het elandenpark in Ljungby koop ik nog wat kleine souvenirs. In Markaryd heb ik genoeg van de autoweg en ga binnendoor via Hassleholm naar Malmö. Bij de havens is het even zoeken maar al snel sta ik op de juiste terminal.
Ga me melden. "Geannuleerd",zegt de dame achter het loket. Gelukkig heb ik het bewijs in handen. Ze moet gewoon bij Baltico kijken.....Komt dus in orde. Ik heb nog tijd genoeg om Malmö in te gaan maar het is warm en de spieren in mijn linker bovenbeen protesteren.
Op de parkeerplaats staan picknicktafels, het zonnetje schijnt, er waait een fris zeewindje. Niks mis mee, ik installeer me. Kook in de camper en bekijk met belangstelling de chauffeurs van de enorme vrachtwagens die zich moeten melden. Zij komen uit zoveel verschillende landen!



We moeten onder de Sont brug door










 Al om 21.00 uur mogen de gewone auto's de boot op. De Nordlink is vrij nieuw, ziet er prima uit en ik heb een hut voor mij alleen. Pure luxe! Kijk op het dek naar het manoeuvreren van de grote trucks, knap hoe de chauffeurs die logge gevaarten precies op de juiste plek zetten. Om 22.00 varen we weg. Maak wat foto's van het verlichte Malmö en bestel een glas rode wijn. Morgen slaap ik in mijn eigen bed....


Haven van Malmö.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten